18 Şubat 2016 Perşembe

TAVSİYE VAR!! GÜNDEMDEN DÜŞMEYEN DİZİ: ANSWER ME 1988


Uzun bir aranın ardından tekrar sahalara dönmüş olmanın sevincini yaşıyorum bu günlerde
Aylardır sınavlarla boğuşmaktan bırakın dizi izleyip tanıtmayı, dizi fragmanı bile izleyemez oldum.
Ne zaman sosyal medyaya göz atsam karşıma hep bir Answer Me repliği çıktı. Acı çekerek uzaktan izledim ve sabırla benim de diziyi izleyeceğim günü bekledim.
Ve beklenen gün sonunda geldi, sisler dağıldı, güneş sonunda rehber unninin üzerine doğdu :D
Hemen hedef dizileri listeledim ve ilk olarak tabiki Answer Me 1988'i izledim. Ayarlayabildiğim kadar replik hazırladım ve yazımı yazmak için blog başına geçtim. 

Bu kadar lak lak yaptıktan sonra hazırsanız başlayalım :) :)


Answer Me 1988 serinin 3. dizisi. Daha önce 1997 ve 1994 dizileri yapılmıştı. Answer Me 1997 fenomen bir dizi haline gelmiş, çok beğenilmiş, aylarca konuşulmuştu. Tabiki bu dizi ardından yapılacak olan Answer Me 1994 dizisi için beklenti yüksekti ancak malesef 1994 dizisi 1997 kadar beğeni almadı. 1994 dizisinin hem senaryosu hem de oyuncuları şiddetle eleştirilmişti o dönem. Nihayet serinin 3.dizisinin çıkacağı söylentileri başladı. Kadro ise merak konusuydu tabi. Kadro açıklandığında ise ortalık karıştı. Çünkü başrol için Girls Day grubundan bir idol, Hyeri düşünülüyordu. O dönemde Girls Day birkaç skandala karıştı, kliplerindeki kıyafetleri eleştiriliyordu falan filan. Yani büyük bir kısım Girls Day'den nefret ediyordu bir de Hyeri başrol olacak dediler ya dizi netizenlerin gözünde zaten 1-0 yenik başladı.
Daha sonra dizi başladığında ise Hyeri herkesi şaşırtan bir performansla karşımızdaydı. Eleştiri yapan herkes sustu tabi. Hatta herkes Hyeri hayranı kesildi birden. Dizi Kore gündeminden hiç düşmedi yayınlandığı zaman boyunca.
Bu dizide de diğer dizideki gelenekler bozulmamış. Bilmeyenler için biraz konseptten bahsedeyim: Answer Me dizileri belli bir dönemi anlatıyor. Başrolde bir kız var, geçmişe dönük olarak o ve diğer karakterlerin o dönemde yaşadıkları olaylardan bahsediliyor. Kız birini seçmiş ve günümüzde o kişiyle evlenmiş oluyor ama esas oğlanın kim olduğunu seyirciye hemen açıklamıyorlar. Dizinin sonunda öğreniyoruz yani :)
Konu kısaca bu şekilde. Tanıtımı biraz daha genişletecek olursam :


HYERI
Esasen Girls Day grubunda bir idol olan Hyeri daha öncesinden de birkaç oyunculuk deneyimine sahip. Ama çok da büyük bir rolü olmamıştı bu diziye kadar. Ama bu dizide olmuş, hatta baya güzel olmuş bana göre. Sung Duk Soon karakterine ben çok ısındım. Kız hem sempatikti hem de çok doğaldı. Hyeri bu karakterin ardından Kore'de acayip popi oldu :D Yeni dizilerde de göreceğe benziyoruz bundan sonra. Dizi Sung Duk Soon'un günümüzden olayları anlatmasıyla başlıyor. Açık konuşmam gerekirse Allah herkese ya Aslı Enver yada Sung Duk Soon şansı versin :D Dizide Duk Soon ve diğer 4 oğlan çocukluk arkadaşı. Hyeri bu 4 oğlandan üçüne meyil etti dizi boyunca. Bu açıdan biraz ayran gönüllüydü bana göre ve bu özelliğiyle biraz kendime benzettim ne yalan söyleyeyim :D Neyse tabi sonunda birine vuruluyor ve o da kocası oluyor. Ama dizi boyu senaristler kocayı saklıyor. Koca kim mi? Bunu tabiki söylemeyeceğim :)))

  
Evet dizi başlarında muhtemel koca adaylarımız bu şekildeydi. Tabi daha sonra Sung Sun Woo elendi. Elenmesi kısmı Duk Soon için dramatik olsa da bana göre epey komikti. Sıradan tanıtacak olursam :

RYU JOON YUL
Dizinin soğuk nevalesi Kim Jung Hwan esas kız Duk Soon'a sırılsıklam aşık ama sevgisini göstermeyi pek beceremediği için her zaman kıza kaba davranıyor. Ama hani nasıl diyeyim kendisi dizide tam bir romantik odun olmuş. Kızı her daim korumaya çalışıyor, onu görmek için deli oluyor ama kıza bunu bir türlü belli edemiyor işte.


PARK BO GUM
Karakterleri fiziksel açıdan değerlendirecek olursak beni azıcık tanıyanlar dizideki favorimi tahmin edebilirler. Masum suratlara karşı zaafım var benim :D İlk bölümden itibaren Taek çok sevimli geliyordu bana ama koca adayları arasında olduğuna pek ihtimal vermemiştim. Sonra Taek karakteri maşallah Arap atı gibi açıldı ve gündeme bomba gibi düştü. Taek, Baduk şampiyonu ve Duk Soon'a aşık. Şampiyon olduğunda Duk Soon'a açılmayı planlıyor. Ama kankalarından Jung Hwan'ın da aynı kıza yanık olduğundan habersiz tabi. 


GO KYUNG PYO
Mahallenin çalışkan veledi Sung Sun Woo ilk bölümlerde koca adayı iken birden enişteye dönüş yaptı :D Neyse zaten uyuz oluyodum ben ona. Ama ne yalan söyleyeyim tıp okuyunca tipi de düzelmiş gibi geldi bana :D O halleri fena değildi hani :D

LEE DONG HWI
Dizinin en renkli karakteri, çılgın dansçı Dong Ryong benim başka bir favorimdi. Hep bir kız arkadaş istedi garibim dizi boyunca. Ben senariste her şey bir yana bu karakter için de ayrıca teşekkür ediyorum. Fighting Dong Ryong oppa !!

REHBERİN YORUMU :

Answer me serisini severim.
Hele yakışıklılarla kaynıyorsa buna bayılırım :D
Dizi final haftamda yayınlandığı için bir müddet başlayamadım ve takip ettiğim kadarıyla olumlu tepkiler almıştı. Yani diziye başladığımda beklentim tavandı. Zaten dizi de bu beklentimi yeterince karşıladı.

Öncelikle tüm kadro bir alkışı hak ediyor. Dizide gıcık olduğum, yok ya bu buraya olmamış değiştirin dediğim tek bir karakter bile yoktu. Hatta herkes o kadar samimiydi ki ekranın içine girip herkesin yanaklarını mıncırmak istedim. 

Dong Ryong karakteri süper komikti. Dizi genel olarak komedi tarzında ilerliyor zaten. Komedinin ipini ise Dong Ryong göğüslemiş :)

Bu ajusshi de pek bir sevimliydi. Dizide her ne kadar ayı deselerde pofuduk bir karakter olmuş bence :) Zaten Taek gibi bir çocuğu yetiştirmiş daha ne olsun :D

Efsane çiftimiz efsane dizi Secret Garden'ın efsane köpük sahnesini canlandırdı bir de. 
Ben sizi en az başroller kadar destekledim dizi boyu. Tanışmalarında kahkaha attığımı hatırlıyorum. Harikasınız Jung Bong ve Man OK-shi :D

Dizi sonuna kadar kocayı sakladı. Genel bir kanı oluşturmuştum ama zaman zaman benim de kafam karıştı. Bence Taek daha seçilesi bir aday ancak elimi vicdanıma koyduğumda kızı hakeden Jung Hwan diyorum. Jung Hwan kız için daha çok çabaladı ve daha çok yıprandı Tabi son kararı senarist vermiş.

Dizide Taek hep biraz salak gibi gösterildi ama her ne hikmetse bir bakışta Jung Hwan'ın niyetini çözdü bu sahnede. Aşk mı arkadaşlık mı seçim yapmaları gerekiyordu ve ikisi de aynı şeyi seçti.

Burası da kalpleri pır pır ettiren başka bir sahneydi. Bu kız nasıl da şanslı diye dövündüm resmen. Kızdaki lükse bak seçmesi gerekenlerden biri Taek biri Jung Hwan. Gerçi seçimi kız yapmıyor bu defa kararı erkekler verdi bence biraz.

Toparlayacak olursam, 1988 versiyonu serinin şimdiye kadarki en profesyonel yapımı olmuş. 1997 de çok iyiydi ama senaryo ve oyunculuk açısından 1988 daha çok tatmin etti izleyiciyi. 
Ben fikrimi söyledim yukarıda. Bence ideal koca Taek'ti ama dizide hak eden de Jung Hwan'dı. O yüzden sonuç ne olursa olsun hem biraz mutlu ama diğer oğlan için de üzgün hissedecektim. Öyle de oldu. Kızı kaybeden taraf içimi parçaladı bir müddet inanamadım veda sahnesini defalarca izledim ama malesef sonuç değişmedi tabi. Senarist baya kafa karıştırıcı hamleler yapmış bu defa. Serinin diğer dizileri kadar kolay çözemedim olayı. Ama nedendir bilmem final oldu bittiye getirilmiş gibi geldi bana. Finali bir nebze hayal kırıklığına uğrattı. Ama dizi genel anlamda şahaneydi. İzlemeyen okurum kalmasın sakın :)
Dizi bir geleneği daha bozmadı 1994 dizisindeki başroller konuk oyuncu olarak geldi. O da ayrı bir nostalji kattı olaya :)
Ben diziden çok keyif aldım. Romantik komedi, aile türünde dizi isteyen kim varsa koşsun izlesin diyorum.
Yazımı okuduğunuz için teşekkürler yeni dizilerde görüşmek üzere :)













  


  
        

11 yorum:

  1. Reply 1997 büyük hayrablık ile izlemiştim 1994 de biraz göz gezdirdim ama pek tat vermemiştim o yuzden 1988 es geçmiştim ama sen çok güzel anlatmışsın o yüzden şans vermeye karar verdim :)Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlk bölümlerde biraz adaptasyon sorunu yaşadım aslında Duk Soon'un ablası Sung Bora falan baya canımı sıkmıştı ama dizi hemen toparladı. Yani ilk sıkılır gibi olsan da pes etme fighting :) Yorum için teşekkürler :)

      Sil
  2. Bu diziyi anlamak için önceki serileri izlemek gerekir mi ?

    YanıtlaSil
  3. Ben sadece bu diziyi izlemek istiyorum.Serinin diğer dizilerini izlemesem karışıklık olur mu?

    YanıtlaSil
  4. reply serisinin en sıcak dizisiydi bana görede, sadece aşk duygusu üzerinde durulmamiş bir sürü duygu iç içe işlenmiş. ayrıca yazında çok iyi olmuş :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bazen vaktim olmadığı için blog işini bırakayım diyorum sonra böyle yorumları görüp bırakamıyorum ama :( bence de serinin en profosyonel olanı buydu sadece aşk değil her açıdan ele almışlar çok severek izledim ben de :) yorum için teşekkürler 💕

      Sil
  5. Ben bu diziyi sizin zevkinize güvenerek izlemiştim:) ama ne yazik ki ben o kadar beğenmedim. :( hatta yarım bıraktım bir tek finale baktım.15.bolümde filan "eeh yeter be" dedim :) o bölüme kadar zerre romantizm yoktu neredeyse. Hep mahalle etrafında döndü olaylar. Sıkıldım bu yüzden. Insallah baska bir dizide buluşur zevklerimiz ben keyifle tanıtım yazılarınızı okuyorum okumya da devam edeceğim:) sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Answer me serileri genel olarak romantizmden çok aile komedi dönem dizisi niteliğinde çekiliyor romantizmin geri planda kaldığı doğru ama komedi ve aile bakımından beni tatmin etmişti açıkçası 🙂 Yorum için teşekkürler başka dizilerde görüşmek üzere 🤗

      Sil
  6. Ben bu diziyi sizin zevkinize güvenerek izlemiştim:) ama ne yazik ki ben o kadar beğenmedim. :( hatta yarım bıraktım bir tek finale baktım.15.bolümde filan "eeh yeter be" dedim :) o bölüme kadar zerre romantizm yoktu neredeyse. Hep mahalle etrafında döndü olaylar. Sıkıldım bu yüzden. Insallah baska bir dizide buluşur zevklerimiz ben keyifle tanıtım yazılarınızı okuyorum okumya da devam edeceğim:) sevgiler.

    YanıtlaSil
  7. Bu dizi izlediğim en güzel dizilerdendir bence, her şeyin aşktan ibaret olmadığını arkadaşlık, aile gibi şeylerin önemini de anlatıyor bence. Bu rolü hyeri'den başkası da taşıyamazdı cuk oturmuş. Bayılarak izledim😍

    YanıtlaSil