20 Ocak 2015 Salı

YÜRÜME, KOŞ! RUNNING MAN


   Selamlar canlar. Evet rehberiniz bu blog işinde halen acemi halen cahil. Tekrar affınıza sığınıyorum ve yeni bir yazı kaleme alıyorum. Dizi izlemeye başlayalı yaklaşık 4 yıl oldu ve beni dizilerden koparabilen tek şey Running Man programı :D Çok farklı bir kategori değil farkındayım ben de ama sonuçta dizi değil değil mi :) Running Man'e başlama hikayem şu şekilde. Geçtiğimiz mayısta elimde izleyecek dizim bitti ve internetim de yoktu. Bilgisayarımda videoları karıştırırken Heirs oyuncularının geldiği Running Man bölümünü buldum ve umutsuzca izlemeye başladım. Açıkçası o bölümde çok da eğlenemedim. Bölümle alakalı değil. Running Man uzun yıllardır süregelen bir program ve artık karakterlere oturmuş espriler var. Haliyle ilk başta anlamakta güçlük çekiyorsunuz. Ama ben yılmadım başka bir bölüm daha buldum. Öncesinde ise internette biraz araştırma yaptım ve tüm karakterleri öğrendim. Sonuç olarak geçen yaz sadece 3 ayda running man'in çevrilmiş tüm bölümlerini defalarca izledim. Bu yazım daha çok karakterler üstüne olacak. Belki daha sonra favori bölümlerle ilgili yazılar da paylaşabilirim :)

   Gelelim Running Man kadrosu ve konusuna. Running Man Güney Kore'de yayınlanan, sabit 7 üyesi bulunan (İlk başlarda 2 üye daha vardı. Hatta bunlardan biri Song Joong Ki oppamızdı) ve ağırladıkları konuklarla her hafta orjinal oyunlar oynanan bir program.
İlk başta konuklara torpil geçerler diye bir önyargım vardı açıkçası ama izledikçe running man'in acımasız yüzü sizi daha çok şaşırtıyor. Gelelim birbirinden mükemmel Running Man kadrosuna. Yazıyı herhangi bir sıralamaya göre yazmıyorum haberiniz olsun :)

                                                                                                                    

Jİ SUK JİN
Ailenin en büyüğü, Running Man'in yarış başlatıcısı, namı değer büyük burun abimiz Ji Suk Jin. Programa gelen acemiler bile onu kolay lokma lokma buluyor. Çünkü yarışta ilk elenen isim o oluyor. Artık bunu kabullenmiş durumda. Hatta bir bölümde Ji Suk Jin için 3. yıldızı kazanmaya çalışmışlardı. Yani yaklaşık 200 bölümde sadece 2 galibiyeti bulunan bu abimize 3. yıldız için özel bölüm yapıldı. Programdaki lakapları büyük burun, impala, Kwang Soo ile birlikte kolay kardeşler ve ayrıca hainler klübünün bir üyesi. Benim de en az desteklediğim üyedir kendisi. ama napalım o kadar çok desteklenecek kişi var ki programda :)



YOO JAE SUK
Kendisi Kore'de ciddi anlamda ünlü bir adam. Sunuculuk dendiğinde ilk akla gelen isim Yoo Jae Suk. Ben de yaptığı esprileri çok zekice buluyorum. Ayrıca Kore'de birçok kadının defalarca ideal tipi seçilmiş. Esprili ve nazik karakterinin bunda çok büyük etkisi olmalı. Programda ise en çok çekirge (yeşil renk ile özdeşleşmesinden dolayı), yoo-ruce wills, yoo-mes bond (aldığı casusluk görevinden dolayı), yoo hyuk(çılgın danslarından ötürü). Ayrıca giydiği dar pantolonlarla da ün yapmış bir isim. Sunuculukta bir fenomen olduğu için birçok ünlüyü tanıyor ve programa geldiklerinde bunu diğer üyelerin resmen gözüne sokuyor. Diğer üyeler bu durumda çıldırıyor tabi. Çekirgemiz artık tanımasa bile tanıyormuş hatta samimi arkadaşıymış gibi davranıyor. Bu da programda kullanılan diğer esprilerden. Ben çekirgeyi en çok Yoo-Lee kardeşler bölümlerinde seviyorum. Yoo Jae Suk ve Lee Kwang Soo aynı takımda olduklarında Yoo-Lee ittifakı kurulmuş oluyor. Özellikle UEE'nin geldiği bölümde ikisi tam bir komediydi :) Ayrıca çekirge ilk başlarda kolay kardeşlerin bir üyesiydi. Ji Suk Jin elenmesinin ardından elenen isim çekirge oluyordu ama sonradan Arap atı misali çekirgemiz açıldı ama ne açıldı. Artık Running Man'in en güçlü 2. ismi. Hatta bazen Kim Jong Kook'a bile meydan okuyor ama tabi o kadar da uzun boylu değil. En geveze üye olarak da bilinen Yoo Jae Suk ne yazık ki evli ve aile babası. İlk başta bu adam için bu kadar popülarite fazla diye düşünebilirsiniz ama Running Man'i izledikçe siz de Yoo Jae Suk' çok sevimli bulacaksınız :)


HA DONG HOON



Programın ufaklığı HaHa karşınızda. Boyunun kısa olmasından dolayı herkes ona ufaklık diyor ayrıca çizgi film karakteri Pororo ile olan benzerliğinden dolayı Hororo lakabı da bunu destekler nitelikte. Ufaklık imajı bir yana tam bir playboy olan HaHa evlendikten sonra mecburen sahalardan uzak kaldı. Evlenene kadar programa gelen her güzel hatuna sarkıyordu. Hatta Suzy'e olan hayranlığı dillere düşmüş bir vaziyette. İdol gruplardan güzel kızların geldiği bir couple race bölümünde Kkuk'a "Kimi istediğimi biliyorsun" dedi ve istediği takım arkadaşı tabiki Suzy idi :) Ama o artık bir aile babası. İstese de istemese de böyle şeylerden uzak duruyor. programda Kkuk'un küçük kardeşi, Kiddo, Hororo, Penguen gibi lakapları var. Ayrıca hainler klübünün bir diğer üyesi. Asla güvenmemeniz gereken bir isim de HaHa. İnsanları gıcık etme konusunda cidden çok yetenekli. Bazı konukların sabrını sınıyor ve bundan inanılmaz zevk alıyor. Running Man'in yanında şarkıcılık da yapıyor. Şahsen ben klibinde Kim Jong Kook'un oynadığı Rosa şarkısına hastayım. Bir şarkı bu kadar renkli olabilir. Rosa'yı da bi ara dinlemenizi tavsiye ederim :)

KANG GARY

Oppaların cicisi, oppaların çirkini Kang Gary :) Running Man'in çirkini olarak bilinen Kang Gary romantizme bakış açısıyla benim kalbimi çalan isim. Bazen bilgisayara elimi sokup oppayı oradan çıkarmak istiyorum kkk. Kang Gary aslen şarkıcı. Ben Jung In ile olan Your Scent düetlerine bayılıyorum. Programda ise Monday Couple'ın Gary oppası. Running Man'in pazartesi çekimlerinde aynı takımda olan Gary ve Ji Hyo zamanla monday couple çifti oldu. Aslına bakarsanız Ji Hyo pek de sevgili gibi davranmıyor ama Gary bu işi çok ciddiye alıyor gibi görünüyor. Gerçekte sevgili olduklarına dair bir teyit yok henüz ama ben gerçekten çok istiyorum. Gary çirkin olsa da Running Man'in en iyi gözüken üyesi anketlerinde daima ilk üçte oluyor. Şahsım adına bunun monday couple ile ilgisinin olduğunu düşünüyorum. Gary aşık rolünü o kadar güzel oynuyor ki yüreği erimeyecek kız yoktur bence. Programda ara sıra bay yetenekli olarak bilinen Gary hayvan lakaplarında maymun ile özdeşleşmiş. Bazen yetenekleri bizleri şok edici olabiliyor. Anlamışsınızdır ama Running Man'de benim kalbimi çalan isim Gary oppa :)




SONG Jİ HYO


Geldik programın biricik bayan üyesine. Bayan diye kuytuda köşede kaldığını düşünmeyin. Ji Hyo unni 10 erkeğe taş çıkartacak nitelikte bir kadın. Running Man'e gelenler onun asla hafife almaz. Çünkü unni programda gözünü karartıp istediğini elde edebilen biri. Kendisi monday couple'ın bir diğer ismi. Ben aslında dizilerde falan kadınları sevmem. Oppa odaklı bir sempati anlayışım vardır. Ama Ji Hyo unni ayrı. Onun sayesinde romantik Gary oppa ile tanıştık. Bu yüzden oppamla onu çok yakıştırıyor ve bu aşk oyununun bir an önce gerçeğe dönüşmesini istiyorum. Ji Hyo programda en iyi üye olduğundan Ace ji hyo ve altınları genelde o kazandığından altın Ji Hyo olarak biliniyor. Ayrıca şansla ilgili oyunlarda Ji Hyo çoğunlukla kazanan isim oluyor. diğer tüm üyeler onun şansına güveniyor. Programda genelde Gary ile takım oluyorlar ama Gary başka takımdaysa Ji Hyo ya Ji Suk Jin ile ya da Kim Jong Kook ile aynı takımda oluyor. Kkuk ile aynı takımdayken Spartace oluşmuş oluyor. Ama bunlar bir yana ben Ji Hyo Jae Suk ile takım olduğunda çok eğleniyorum. Geveze çekirgemiz konuk bayanlardan biri değil de Ji Hyo ile eşleşince durmaksızın şikayetleniyor ve sizi güldürüyor. Ama tabi gönlümüz Kang Gary ile takım olmasından yana :)



LEE KWANG SOO



Hainlikte marka isim haline gelmiş tatlı zürafamız Lee Kwang Soo ile yazımıza devam ediyoruz. Running Man'in yaş olarak en küçük boy olarak ise en büyük üyesi Lee Kwang Soo diğer üyelerin hep ezdiği, ayak işlerinde kullandıkları ve azarladıkları isim oluyor. Bu gibi durumlarda hiç ses çıkarmadan büyüklerini dinleyen zürafamız ilk bulduğu fırsatta onlara ihanet ederek intikamını alıyor. Kendini hainler klübünün lideri ilan eden Kwang Soo bu ünvanı sonuna kadar hak ediyor. Bazı bölümlerde kendi takım arkadaşlarını elediği bile oldu. Kkuk hainlikte onun tedaviye ihtiyacı olduğunu söylemişti ve sonuna kadar haklı. Sebebi olmasa bile ihanet ediyor :) Lee Kwang Soo aslen oyuncu. Kendisini Nice Guy, It' okey, It's love gibi popüler dizilerden tanıyoruz. Ama Running Man'deki karakteri bambaşka tabiki. Talihsizlikler her zaman onu buluyor ve bir şekilde elenebiliyor. Programda bir çok lakabı var ve lakapların hepsi boyu ve ihaneti ile ilgili. Lee Kwang Soo gerçek hayatta ise gerçekten harika bir karaktere sahip bir insan bence. Kimle dizi çekse ardından onunla çok samimi arkadaş oluyor (Ji Sung, Jo In Sung gibi baya ünlü insanlar). Bir çok bölümde de oyun cezalarına gönüllü olarak katlandı çünkü o katlanmasa yerine büyük burun bakacaktı. Büyük burunun yaşına olan saygısından zürafamız cezları çekmişti. Yerim ben onu ya <3 Running Man'i izlediğinizde zürafa favori isminiz olacaktır.



KİM JONG KOOK

Karşınızda Running Man'in en güçlü ismi. Herkes yenilmez olarak görüyor ve ondan korkuyor. Kendisi biraz fazla bilmiş aslında. Herkese emirler yağdırıyor, başarısızlıktan nefret ediyor ve takımındakileri her beceriksizliklerinde azarlıyor. Bu yüzden kimse onunla aynı takımda olmak istemiyor. Lakapları koç gibi insanları durmadan eğitmeye çalışmasından dolay KoçKKuk, bir insana göre fazla güçlü olduğundan dolayı SpartaKKuk ( sahneye aniden çıktığında this is sparta efekti veriliyor.), kaplan, HaHa'nın büyük abisi, Ji Hyo ile aynı takımdayken Spartace gibi çeşitli şekillerde. İlk bölümlerde Gary ve HaHa ile aynı grupta oluyor ve çocukların abisi gibi davranıyordu. Bu korumadan hoşlanan ufaklıklar zamanla KKuk'un otoritesinden sıkılıp ona baş kaldırdılar. Halen HaHa ile çoğu zaman aynı takımda büyük kardeş ve küçük kardeş oluyorlar. Günlük hayatta da hesaplarından takip ettiğim kadarıyla HaHa ve Lee Kwang Soo ile yakın gözüküyorlar. Kaplanın korkutucu havası bir yana bayanlara karşı tam bir kediye dönüşüyor. Bayan konuklar geldi mi hemen karşına çıkartıyorlar ve bizim utangaç Kkuk'umuz oyunu kaybediyor. Kore'de eskiden yayınlanan X-Men adlı bir programda Yoon Eun Hye ile olan samimi davranışları hala başına iş açıyor. Yoo Jae Suk, Eun Hye'ı Kkuk'a karşı bir silah olarak kullanıyor. Ne zaman Eun Hye adını duysa korkunç kaplan sevimli bir kedi oluyor :) Yoon Eun Hye daha önce hiç Running Man'e konuk olmamış. Takip etmeye başladığımdan beri en büyük dileğim onun katılması. umarım bir gün bu gerçekleşir :


REHBERİN YORUMU

Canlarım, Running Man'in tadına varmam 3-4 bölümümü almıştı. Daha önce dediğim gibi karakterleri tanımıyor ve esprileri anlamıyordum. Sonrasında programı araştırma kararı verdim ve bir çok yazı okudum. Sonucu siz de görüyorsunuz artık tam bir bağımlıyım. Tüm üyeleri ailenizden birileriymiş gibi görüyor ve programı daha çok izlemek istiyorsunuz. Ben ne yazık ki artık sadece haftada 1 bölüm izliyorum. Çünkü kalanları zaten izledim :( Daha çok çeviri istiyorum ama bulamıyorum. Bazı bölümler sizi sandalyeden düşürecek kadar komik (başıma geldiği için biliyorum). Daha sonra en iyi bölümlerle ilgili de bir yazı yayınlamak istiyorum. Ayrıca o kadar diziyi uyarlayan Türk TV sektörü Running Man'i de uyarlasa keşke ama Running Man gibi son derece yorucu bir programa hangi oyuncu, şarkıcı veya ünlü bir isim konuk olur tabi bilemiyorum. Dizilerden yorulduğunuz bir ana açın bir bölüm izleyin ve kafanızı dağıtın. Ayrıca dizilerde sevdiğimiz oppalar unniler ve şarkılarını dinlediğimiz idoller gerçek hayattaki kişilikleriyle, rollerinden tamamen bağımsız bir şekilde karşınızda oluyor. Bu da çok hoşunuza gidiyor. Örneğin benim Lee Seung Gi aşkım Running Man'de o şapşirik hallerini görünce iyice depreşmiş ve oppayı ideal tipim ilan etmiştim. Demem o ki Running Man bağımlılık yaratacak bir program. Emeği geçen herkese teşekkür ediyor ve izleminizi şiddetle tavsiye ediyorum. Kokulu öpücükler çingular :)





4 yorum:

  1. Karakterleri biliyorum ama bu Program beni saramıyor. Yani sarıyor ama ne biliyim başına oturamıyorum bi türlü :/ ama kkuk û çok seviyorum ya :) gary oppa da iyi de bende kkuk un yeri ayrı. Sesi de çok güzel öyle kocaman adamdan o ses nasıl çıkıyor anlayan bana anlatsın! ?? :) <3

    YanıtlaSil
  2. Favori bölümlerle ilgili bir yazı da paylaşmayı düşünüyorum bir de ona göz atarsın olmazsa :)

    YanıtlaSil
  3. Her an takipçinim :)) Direk favori bölümlerden gideyim ben

    YanıtlaSil
  4. yazım taslak aşamasında yakında yayınlayacağım favori bölümleri :)

    YanıtlaSil